Vraag en antwoord aanleveren wachttijden ggz
Vanaf 1 januari 2018 zijn ggz-aanbieders verplicht om iedere maand hun wachttijden aan te leveren aan Vektis. Informatie over de aanleververplichting vindt u in de Transparantieregeling zorgaanbieders ggz (NR/REG-2219a).
Per 1 oktober 2022 leveren ggz-aanbieders de wachttijdgegevens aan via het Zorgbeeldportaal. Zie voor instructies de Handleiding Zorgbeeldportaal.
Zorgbeeldportaal
- Hoe kan ik mij aanmelden voor het Zorgbeeldportaal?
- Wat is mijn gebruikersnaam?
- Hoe kan ik een vestiging toevoegen?
- Wanneer ontvang ik inloggegevens voor het Zorgbeeldportaal?
- Zijn er kosten verbonden aan het Zorgbeeldportaal?
- Waar vind ik meer informatie over het Zorgbeeldportaal?
- Kan ik de wachttijdgegevens ggz kopiëren naar volgende maand?
- Waarom staat er een rood kruis achter mijn vestiging?
- Ik zie de knop 'indienen' niet. Wat moet ik doen?
- Wat doet de NZa met mijn feedback op het Zorgbeeldportaal?
Aanleveren wachttijden
- Welke stappen moet ik doorlopen om wachttijdgegevens aan te leveren?
- Wanneer moet ik de wachttijdgegevens aanleveren?
- Waarom moet ik wachttijden aanleveren?
- Wat moet ik doen als mijn organisatie meerdere vestigingen heeft?
- Hoe bepaal ik mijn aanmeldwachttijd en behandelwachttijd?
- Kan ik mijn invoer van de vorige maand wijzigen?
- Moet ik als zzp-er ook mijn wachttijden registreren?
- Moet ik wachttijden registreren als ik geen wachtlijst heb?
- Moet ik wachttijden registreren als ik geen nieuwe cliënten meer aanneem?
- Ben ik verplicht om de wachttijden op mijn eigen website te publiceren?
- Ben ik verplicht om de wachttijden per zorgverzekeraar aan te leveren?
- Hoe kan ik mij afmelden voor het aanleveren van wachttijden?
- Waarom zijn mijn wachttijden niet zichtbaar op de website Kiezen in de ggz?