Wat doen wij met uw melding?
Uw melding helpt ons bij het toezicht houden op de zorg. Wij gebruiken meldingen om te bepalen naar welke onderwerpen wij onderzoek moeten doen. We wegen af hoe schadelijk de gemelde situatie is. Maatschappelijk en financieel belang spelen hierbij een rol.
Wat kunt u zelf doen?
Wij raden u aan in gesprek te gaan met uw zorgverzekeraar of zorgverlener. Heeft u dat al gedaan en bent u ontevreden over het resultaat? Neem dan contact op met een klachtenfunctionaris, onafhankelijke geschillencommissie en/of een juridisch adviseur. Wij kunnen uw probleem niet oplossen en kunnen niet persoonlijk bemiddelen.
Wat hoort u over uw melding?
U hoort alleen van ons als wij aanvullende informatie nodig hebben. Op de pagina 'Uw melding, ons toezicht' publiceren wij een overzicht van het aantal meldingen dat wij hebben ontvangen. Ook vindt u op deze pagina enkele uitgelichte meldingen en onderwerpen waar wij veel vragen over krijgen.