Hoe kunnen wij u helpen?

De NZa werkt elke dag aan toegankelijke, betaalbare zorg van goede kwaliteit. Dat doen we voor u. Wij vinden het daarom erg fijn als u uw vragen aan ons stelt en mogelijke misstanden aan ons doorgeeft. U kunt ons dus altijd bellen, e-mailen of een brief sturen.

Een negatieve ervaring met de NZa?

We doen ons best om iedereen zo snel en goed mogelijk te helpen. Bent u niet tevreden over de manier waarop de NZa uw vraag of probleem heeft aangepakt? Vindt u bijvoorbeeld dat een medewerker u niet prettig heeft behandeld of dat u te lang heeft moeten wachten op een reactie van ons? Dan horen we dat graag, zodat we samen met u naar een oplossing kunnen zoeken.

WhatsApp

Wij vinden een persoonlijke benadering erg belangrijk. Als u niet tevreden bent over onze dienstverlening, willen wij dat graag weten. Vanwege de richtlijnen van het RIVM zijn wij via WhatsApp bereikbaar. Dat is van maandag tot en met vrijdag tussen 09.00 - 17.00 uur. U kunt contact opnemen via ons Informatie- en Contactcentrum op telefoonnummer 088 - 770 8 770.

Schriftelijk

U kunt uw ervaring ook schriftelijk delen. Hiervoor kunt u ons een mail of brief sturen. Vermeld daarin in ieder geval altijd uw naam, uw adres, de datum en geef een omschrijving van uw ervaring. Hoe duidelijker u uw negatieve ervaring beschrijft, hoe beter wij tot een oplossing kunnen komen.

Stuur uw mail naar: info@nza.nl

Stuur uw brief met handtekening naar:
Nederlandse Zorgautoriteit
Postbus 3017
3502 GA Utrecht

Negatieve ervaring niet voldoende opgelost?
Is uw negatieve ervaring naar uw mening niet voldoende opgelost, dan kunt u een klacht bij ons indienen. Onze klachtenprocedure vindt u in onze Klachtenregeling NZa op onze website.