Let op: Vanwege een technisch probleem is het e-mailadres een verplicht veld. Om uw anonimiteit te waarborgen verzoeken wij u het e-mailadres ‘info@nza.nl‘ te gebruiken. Als u uw eigen e-mailadres invult is de melding niet langer anoniem.
Waarom vragen wij alsnog ondersteunende documenten bij een anonieme melding?
Uw melding wordt bruikbaarder met ondersteunende documenten, zoals correspondentie, nota of declaratieafschriften. Dit helpt ons bij het onderzoeken van uw melding. Voor alle ondersteunende documenten geldt dat wij geen medische persoonsgegevens en Burgerservicenummer nodig hebben. Let erop dat u deze en andere (persoons)gegevens uit de documenten haalt, zodat uw anonimiteit gewaarborgd blijft.
Delen wij uw melding met andere organisaties?
In een aantal gevallen kunnen wij gegevens verstrekken aan andere organisaties. Soms moeten we dit zelfs. Afhankelijk van het onderwerp waarover u meldt kan dit zijn Zorginstituut Nederland, de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd, de Inspectie Sociale Zaken en Werkgelegenheid, FIOD en Autoriteit Consument en Markt. We wisselen alleen gegevens uit met organisaties waarvan in wetten en regels staat dat dit mag.
Hoelang bewaren wij uw gegevens?
Wij bewaren uw melding en de bijbehorende gegevens tien jaar. Daarna vernietigen wij de melding.
Wat zijn uw rechten?
Meer informatie over uw rechten vindt u op de pagina 'Privacy' (link opent in nieuw tabblad).