Welke stappen doorloop ik bij het aanleveren?

  1. Voor het aanleveren van maakt u gebruik van een privacy verzendmodule (pvm). Voor het gebruiken van de pvm heeft u een certificaat en activatiecode nodig. U kunt dit aanvragen door een e-mail te sturen naar info@nza.nl. Via ZorgTTP ontvangt u een vervolgens een activatiecode die 90 dagen geldig is. Let op: u kunt deze stap overslaan als de pvm in uw software is ingebouwd.  
  2. Maak vanuit uw elektronisch patiëntdossier (epd) een bestand met de DIS-gegevens voor de maand die u aan wilt leveren.
  3. Verstuur deze DIS-gegevens via de pvm. Als de pvm is ingebouwd in uw softwarepakket, kunt u de gegevens direct vanuit uw epd versturen.
  4. U ontvangt een notificatie met een ontvangstbevestiging zodra wij de DIS-gegevens hebben ontvangen.
  5. Als wij het bestand hebben verwerkt, ontvangt u een notificatie waarin staat of de verwerking OK of niet OK is. Meestal is dit binnen 24 uur. Aan het begin van de maand kan het echter tot een week duren voordat u een e-mail ontvangt.
  6. Is de verwerking OK? Dan is de aanlevering gelukt! Is de verwerking niet OK? Dan zitten er nog fouten in de aanlevering. U kunt de fouten terugvinden in het validatierapport. Om de aanlevering te laten slagen, moet u eerst de fouten oplossen.
  7. Als de fouten zijn opgelost, kunt u het bestand opnieuw versturen.