Veelgestelde vragen over DIS

Ga naar alle veelgestelde vragen over DIS

Hoe lever ik gegevens aan?

1) Zodra u voor het eerst DIS-gegevens wilt gaan aanleveren, vraagt u voor de pvm een certificaat aan door een e-mail te sturen naar info@nza.nl. U krijgt dan een activatiecode die 90 dagen geldig is. Met deze code kunt u zelf een certificaat aanmaken. Dit certificaat heeft u nodig om gegevens te kunnen aanleveren.
2) Maak vanuit uw elektronisch patiƫntdossier (epd) een bestand met de DIS-gegevens voor de maand die u aan wilt leveren.
3) Verstuur deze DIS-gegevens via de pvm. Als de pvm is ingebouwd in uw softwarepakket, kunt u de gegevens direct vanuit uw epd versturen.
4) Als wij de DIS-gegevens hebben ontvangen, krijgt u van ons een ontvangstbevestiging.
5) Als wij DIS-gegevens hebben verwerkt, krijgt u van ons een e-mail waarin staat of de verwerking OK of niet OK is. Wij streven naar een verwerking binnen 24 uur. Aan het begin van de maand kan het echter tot een week duren voordat u een e-mail ontvangt.
6) Is de verwerking OK? Dan is het gelukt! Is de verwerking niet OK? Dan zitten er nog fouten in de aanlevering. Daarover maken wij voor u een validatierapport. Om de aanlevering te laten slagen, moet u eerst de fouten oplossen.
7) Als de fouten zijn opgelost, kunt u het bestand opnieuw versturen.