Welke stappen doorloop ik bij het aanleveren van DIS-gegevens?

  1. Voor het aanleveren van DIS-gegevens maakt u gebruik van een Privacy Verzend Module (PVM). Om de PVM te gebruiken, heeft u een certificaat en activatiecode nodig. Beide kunt u aanvragen door een e-mail te sturen naar info@nza.nl. Via ZorgTTP ontvangt u  vervolgens een activatiecode die 90 dagen geldig is. Let op: u kunt deze stap overslaan als de pvm in uw software is ingebouwd. 
  2. Maak vanuit uw elektronisch patiëntdossier (epd) een bestand met de DIS-gegevens voor de maand die u aan wilt leveren.
  3. Verstuur deze DIS-gegevens via de PVM. Als de PVM is ingebouwd in uw softwarepakket, kunt u de gegevens direct vanuit uw epd versturen.
  4. Na ontvangst van de DIS-gegevens ontvangt u een notificatie met een ontvangstbevestiging.
  5. Na verwerking van het bestand ontvangt u een notificatie waarin staat of de verwerking OK of niet OK is. Meestal is dit binnen 24 uur. Aan het begin van de maand kan het echter tot een week duren voordat u een e-mail ontvangt.
  6. Is de verwerking OK? Dan is de aanlevering gelukt! Is de verwerking niet OK? Dan bevat de aanlevering nog een of meerdere fouten. U kunt de fouten terugvinden in het validatierapport. Om de aanlevering te laten slagen, moet u eerst de fouten verhelpen. 
  7. Als de fouten zijn opgelost, kunt u het bestand opnieuw versturen.