Documenten
Tip: zoekt u een specifiek document of beleidsstuk?
Op deze website vindt u alleen verwijzingen naar de meest gezochte documenten. Een overzicht van alle beleidsregels, tarieven, rapporten en andere publicaties vindt u in ons documentenplatform. De documenten die hieronder staan zijn veelgestelde vragen.
492 documenten
- Datum
- Relevantie
-
Kan een facultatieve prestatie uiteindelijk een regulier dbc-zorgproduct worden?
Ja, dat kan. We monitoren waarvoor de facultatieve prestatie wordt gebruikt en of het nuttig is de aangevraagde facultatieve ...
-
Wat is het verschil met het aanvragen van een experiment via de beleidsregel innovatie?
Via de beleidsregel Innovatie voor kleinschalige experimenten (BR/REG-19158) onderzoeken zorgaanbieder en zorgverzekeraar op ...
-
Kun je een facultatieve prestatie ook voor nieuwe zorg of wetenschappelijk onderzoek aanvragen?
Nee, dit kan niet. De facultatieve prestatie is bedoeld voor zorg die al via de bestaande dbc-systematiek gedeclareerd wordt. Het ...
-
Wat maakt de facultatieve prestatie anders dan de landelijke dbc-systematiek?
De dbc-systematiek is een landelijke systematiek. De declaratiemogelijkheden zijn hetzelfde, ongeacht de lokale of regionale ...
-
Waar kan ik de facultatieve prestatie aanvragen?
De zorgverzekeraar en zorgaanbieder vragen samen een facultatieve prestatie aan via deze link naar het aanvraagformulier.
-
Mag ik prestatie V50 (Droogleggen van elementen door middel van een rubberen lapje) in rekening brengen bij gebruik van een (rubberen) mondspreider?
Nee, prestatie V50 is bedoeld voor gebruik van een rubberen lapje (of cofferdam) waarmee elementen worden drooggelegd. Het ...
-
Moet ik wachttijden registreren als ik geen wachtlijst heb?
Ja, ook dan dient u de wachttijden te registreren. De opgehaalde wachttijdinformatie wordt gebruikt voor rapportages over de ...
-
Moet ik als zzp-er ook mijn wachttijden registreren?
Elke aanbieder in de ggz, of dat nu een instelling of een vrijgevestigde aanbieder is, dient wachttijden te registreren (zie ook ...
-
Moet ik wachttijden registreren als ik geen nieuwe cliƫnten meer aanneem?
U registreert dan dat er sprake is van een aanmeldstop. Zo is het voor alle gebruikers van de wachttijdinformatie (onder andere ...
-
Kan ik mijn invoer van de vorige maand wijzigen?
Nee, het is niet mogelijk de invoer te wijzigen van maanden die in het verleden liggen.