Documenten

Tip: zoekt u een specifiek document of beleidsstuk?

Op deze website vindt u alleen verwijzingen naar de meest gezochte documenten. Een overzicht van alle beleidsregels, tarieven, rapporten en andere publicaties vindt u in ons documentenplatform. De documenten die hieronder staan zijn veelgestelde vragen.

474 documenten

Vul zoekcriteria in
Vul hier een trefwoord in waarop u wilt filteren.
Periode
U kunt hier een specifiek type document kiezen, zoals brochures of jaarverslagen.
Sorteren op:
  1. Wat is het verschil met het aanvragen van een experiment via de beleidsregel innovatie?

    Via de beleidsregel Innovatie voor kleinschalige experimenten (BR/REG-19158) onderzoeken zorgaanbieder en zorgverzekeraar op ...

    Vraag en antwoord

  2. Kun je een facultatieve prestatie ook voor nieuwe zorg of wetenschappelijk onderzoek aanvragen?

    Nee, dit kan niet. De facultatieve prestatie is bedoeld voor zorg die al via de bestaande dbc-systematiek gedeclareerd wordt. Het ...

    Vraag en antwoord

  3. Wat maakt de facultatieve prestatie anders dan de landelijke dbc-systematiek?

    De dbc-systematiek is een landelijke systematiek. De declaratiemogelijkheden zijn hetzelfde, ongeacht de lokale of regionale ...

    Vraag en antwoord

  4. Waar kan ik de facultatieve prestatie aanvragen?

    De zorgverzekeraar en zorgaanbieder vragen samen een facultatieve prestatie aan via deze link naar het aanvraagformulier.

    Vraag en antwoord

  5. Mag ik prestatie V50 (Droogleggen van elementen door middel van een rubberen lapje) in rekening brengen bij gebruik van een (rubberen) mondspreider?

    Nee, prestatie V50 is bedoeld voor gebruik van een rubberen lapje (of cofferdam) waarmee elementen worden drooggelegd. Het ...

    Vraag en antwoord

  6. Moet ik wachttijden registreren als ik geen wachtlijst heb?

    Ja, ook dan dient u de wachttijden te registreren. De opgehaalde wachttijdinformatie wordt gebruikt voor rapportages over de ...

    Vraag en antwoord

  7. Moet ik als zzp-er ook mijn wachttijden registreren?

    Elke aanbieder in de ggz, of dat nu een instelling of een vrijgevestigde aanbieder is, dient wachttijden te registreren (zie ook ...

    Vraag en antwoord

  8. Moet ik wachttijden registreren als ik geen nieuwe cliƫnten meer aanneem?

    U registreert dan dat er sprake is van een aanmeldstop. Zo is het voor alle gebruikers van de wachttijdinformatie (onder andere ...

    Vraag en antwoord

  9. Kan ik mijn invoer van de vorige maand wijzigen?

    Nee, het is niet mogelijk de invoer te wijzigen van maanden die in het verleden liggen.

    Vraag en antwoord

  10. Hoe kan ik een vestiging toevoegen?

    Vraag en antwoord