Veelgestelde vragen Wachttijden CMD

Hieronder vindt u enkele veelgestelde vragen over het aanleveren van de wachttijden Casemanagement Dementie.

Per 1 december 2018 zijn zorgaanbieders in de wijkverpleging die casemanagement dementie (cmd) leveren verplicht om hun wachttijden cmd aan te leveren en te publiceren. De regelgeving kunt u terugvinden in onze Regeling transparantie zorgaanbieders casemanagement dementie (NR/REG-1827).

Zorgaanbieders zijn hierover geïnformeerd middels de Informatiekaart Aanleveren van wachttijden over casemanagement dementie

Veelgestelde vragen

Ik lever geen casemanagement dementie (meer). Waar kan ik me afmelden zodat ik hierover geen mail meer ontvang?

Moet ik per 1 december mijn wachttijdgegevens registreren of aanleveren?

In de Regeling transparantie zorgaanbieders casemanagement dementie (NR/REG-1827) wordt gesproken over een format dat ik bij de NZa kan inzien. Waar kan ik dat format vinden?

Wat gebeurt er als ik de wachttijden niet aanlever?

Wat telt als eerste dag en tellen weekenddagen mee?

Mag ik ook al voor de 10de van de maand aanleveren bij Vektis? Want ik mag het al wel de voor de 10de publiceren op de website?

Hoe weet ik of ik onder een regionaal netwerk dementie val en onder welk netwerk val ik dan?

Als ik geen deel uitmaak van een regionaal netwerk, moet ik dan voor elke vestiging apart een agb-code aangevragen en voor elke vestiging wachttijden aanleveren? 

Als er voor een bepaalde verzekeraar een opnamestop is, kan ik dat in het portal van Vektis aangeven?

Tellen de cliënten van de verzekeraar met een opnamestop mee voor de wachtlijst?