Onderhoud DIS Portal afgerond

Het aangekondigde onderhoud aan het DIS Portal (vanaf 20 juli t/m 24 juli)  is afgerond. U kunt weer inloggen op www.disportal.nl. Hiervoor moet u nog wel een nieuw wachtwoord kiezen. Ook krijgt u geen automatische bevestiging als u tijdens het onderhoud gegevens heeft aangeleverd.

Wat is er veranderd?

Als onderdeel van de doorlopende verbetering van de portal is de techniek achter de inlogbeveiliging (authenticatie) vervangen. Omdat uw wachtwoord versleuteld is opgeslagen, konden we dit niet meeverhuizen naar deze nieuwe beveiliging.  U moet daarom een nieuw wachtwoord kiezen.

Hoe kiest u een nieuw wachtwoord?

Als u een account heeft op de DIS Portal, dan krijgt u uiterlijk binnen een dag een e-mail met uitleg over hoe u  een nieuw  wachtwoord aanmaakt.  

Heeft u tijdens de verhuizing gegevens aangeleverd?

Als u in de periode vanaf 20 juli tot en met 24 juli gegevens heeft aangeleverd, dan krijgt u daarvan geen bevestiging. Nu het onderhoud is afgerond, gaan we deze aanleveringen  verwerken. U kunt dan binnen enkele dagen zelf in de portal zien of uw aanlevering is gelukt. Als er iets is misgegaan hoeft u niets te doen, we nemen dan contact met u op.

Levert u gegevens aan voor meerdere zorgaanbieders?

U krijgt dan waarschijnlijk op één e-mailadres meerdere uitnodigingen om een nieuw wachtwoord te kiezen. Hierdoor kunt u mogelijk niet goed zien welke mail bij welke van uw accounts hoort. In dat geval helpen de medewerkers van het Informatie- en Contactcentrum u graag verder (zie hieronder). Mogelijk plannen we dan een telefonische afspraak in om dit met u in orde te maken.

Vragen

Heeft u een vraag hierover? Of heeft u bijvoorbeeld na een dag nog geen mail gekregen met de wachtwoord-link? Neem dan contact met het Informatie- en Contactcentrum  op via  088 - 770 8 770 (lokaal tarief) op per mail op info@nza.nl.