Veelgestelde vragen DIS

Alle zorgaanbieders in de generalistische basis-ggz, gespecialiseerde ggz en forensische zorg moeten maandelijks gegevens aanleveren aan het dbc-informatiesysteem (DIS). Alleen zo krijgen we inzicht in wat er aan zorg wordt geleverd in Nederland. De gegevens gebruiken we ook voor het verbeteren van de zorgprestaties. Op deze pagina vindt u informatie en veelgestelde vragen over het aanleveren van gegevens aan het DIS.

Inloggen op de DIS-portal

U kunt de gegevens aanleveren via de DIS-portal. Levert u nog geen gegevens aan? Meld u zich dan aan via de DIS-portal. Wij houden rekening met de privacy bij het verzenden van gegevens. Daarbij maken we gebruik van een privacy- en verzendmodule (pvm). Heeft u nog geen certificaat? Neem dan contact op met het Informatie- en Contactcentrum op telefoonnummer 088 - 7708770.

Meer weten over DIS? Download dan deze factsheet.

Veelgestelde vragen


DIS algemeen


Wijzigingen vanaf 15 april 2019

Heeft u een nieuwe softwareleverancier?

Maakt u dan een nieuw account aan op de DIS-portal. Klik op 'Aanmelden nieuwe klant' en voer uw agb-code in. Vervolgens kunt als reden 'Overstap naar andere softwareleverancier' opgeven.

Wijzigen contactgegevens DIS

Zijn uw contactgegevens veranderd? Gebruik dan het formulier hieronder om uw aanpassingen aan ons door te geven.