Veelgestelde vragen

Meer informatie over registreren en declareren vindt u op onze pagina Veelgestelde vragen Eerstelijnsverblijf.

Wilt u een melding doen?

Heeft u een vermoeden van fraude? Denkt u dat de zorgverzekeraar niet vergoedt waar uw patiënt recht op heeft? Of vermoedt u dat de marktwerking wordt verstoord? Dat en meer kunt u via ons digitale meldingsformulier bij ons melden. Wij nemen vervolgens binnen 5 werkdagen contact met u op. Liever telefonisch een melding doen? Neem dan contact met ons op.

Wilt u meer informatie over eerstelijnsverblijf?

De NZa beschrijft prestaties en stelt de hoogte van de tarieven vast voor eerstelijnsverblijf. We kunnen ons voorstellen dat u misschien meer vragen heeft over eerstelijnsverblijf, waar wij niet direct een antwoord op hebben. Onderstaand een wegwijzer naar websites van andere organisaties die meer informatie bieden over eerstelijnsverblijf. 

  • Zorginstituut Nederland: voor vragen over de aanspraak op eerstelijnsverblijf. Het Zorginstituut heeft meerdere ‘Vraag en antwoorden’ over dit onderwerp.
  • Beroepsvereniging Verpleegkundigen & Verzorgenden Nederland (V&VN). Voor vragen over de inrichting van het beroep en de opleiding tot het beroep. Daarnaast heeft V&VN het beheer over het kwaliteitsregister V&V.

  • Er kunnen aanvullende voorwaarden worden gesteld door de zorgverzekeraars voor de zorg geleverd en gedeclareerd mag worden. Bijvoorbeeld aanvullende voorwaarden voor de indicatiestelling. U kunt contact opnemen met de betreffende zorgverzekeraar.

Komt u er niet uit?

Komt u er met de uitleg hierboven niet uit? En heeft u een vraag die u met iemand wil bespreken? Neem dan contact op met ons Informatie- en Contactcentrum. We zijn op werkdagen bereikbaar van 9.00 tot 17.00 uur op telefoonnummer 088 - 770 8 770 (lokaal tarief) of via info@nza.nl.